Вебпортал працює в тестовому режимі. Зауваження та пропозиції надсилайте на web_admin@tax.gov.ua
diya Єдиний державний
вебпортал електронних послуг
Ключові слова

Лист Головного управління ДФС у Чернігівській області від 10.02.2017 №528/10/25-01-12-01-09 щодо порядку формування податкового кредиту платниками податку, що застосовують касовий метод

опубліковано 17 лютого 2017 о 11:30

Лист Головного управління ДФС у Чернігівській області від 10.02.2017 №528/10/25-01-12-01-09

 

ГУ ДФС у Чернігівській області, розглянуло запит платника податків на отримання податкової консультації щодо порядку формування податкового кредиту платниками податку, що застосовують касовий метод та, керуючись статтею 52 Податкового кодексу України (далі - ПКУ), повідомляє.

Відповідно до п. 198.6 ст. 198 Податкового кодексу України (далі - ПКУ) не відносяться до податкового кредиту суми податку, сплаченого (нарахованого) у зв'язку з придбанням товарів/послуг, не підтверджені зареєстрованими в Єдиному реєстрі податкових накладних (далі - ЄРПН) податковими накладними/розрахунками коригування до таких податкових накладних чи не підтверджені митними деклараціями, іншими документами, передбаченими п. 201.11 ст. 201 ПКУ.

Підставою для нарахування сум податку, що відносяться до податкового кредиту є податкові накладні, отримані з ЄРПН,  та згідно з п.201.11 ПКУ рахунки, які виставляються платнику податку за послуги, вартість яких визначається за показниками приладів обліку, що містять загальну суму платежу, суму податку та податковий номер продавця, крім тих, форма яких встановлена міжнародними стандартами.

До 01.01.2017 року (на дату проведення взаємозаліку) діяла норма, визначена п. 198.6 ст.198 ПКУ, згідно якої суми податку, сплачені (нараховані) у зв'язку з придбанням товарів/послуг, зазначені в податкових накладних, зареєстрованих в ЄРПН з порушенням терміну реєстрації, відносяться до податкового кредиту за звітний податковий період, в якому зареєстровано податкову накладну в ЄРПН, але не пізніше: ніж через 365 календарних днів з дати складення податкової накладної, у тому числі для платників податку, що застосовують касовий метод – не пізніше ніж через 60 календарних днів з дати списання коштів з банківського рахунка платника податку.

Відповідно до п.п. 14.1.266 п. 14.1 ст. 14 ПКУ касовий метод для цілей оподаткування згідно з розділом V ПКУ - метод податкового обліку, за яким дата виникнення податкових зобов'язань визначається як дата зарахування (отримання) коштів на банківський рахунок (у касу) платника податку або дата отримання інших видів компенсацій вартості поставлених (або тих, що підлягають поставці) ним товарів (послуг), а дата виникнення права на податковий кредит визначається як дата списання коштів з банківського рахунку (видачі з каси) платника податку або дата надання інших видів компенсацій вартості поставлених (або тих, що підлягають поставці) йому товарів (послуг).

Згідно з п.201.10 ПКУ відсутність факту реєстрації платником податку - продавцем товарів/послуг податкових накладних в ЄРПН не дає права покупцю на включення сум податку на додану вартість до податкового кредиту та не звільняє продавця від обов'язку включення суми податку на додану вартість, вказаної в податковій накладній, до суми податкових зобов'язань за відповідний звітний період.

При цьому, у разі допущення продавцем товарів/послуг помилок при зазначенні обов'язкових реквізитів податкової накладної, передбачених пунктом 201.1 статті 201 цього Кодексу, та/або порушення продавцем/покупцем граничних термінів реєстрації в Єдиному реєстрі податкових накладних податкової накладної та/або розрахунку коригування покупець/продавець таких товарів/послуг має право додати до податкової декларації за звітний податковий період заяву із скаргою на такого продавця/покупця. Таке право зберігається за ним протягом 365 календарних днів, що настають за граничним терміном подання податкової декларації за звітний (податковий) період, у якому не надано податкову накладну або допущено помилки при зазначенні обов'язкових реквізитів податкової накладної та/або порушено граничні терміни реєстрації в Єдиному реєстрі податкових накладних.

Як зазначено у Вашому листі, підприємство визначає податкові зобов'язання та податковий кредит за касовим методом. При розрахунках за послуги теплопостачання комунальне підприємство Городнянське ВУЖКГ користується положеннями Постанови КМУ від 11 січня 2005 року №20 "Про затвердження Порядку перерахування деяких субвенцій з державного бюджету місцевим бюджетам на надання пільг, субсидій та компенсацій" (далі - Постанова №20). Кошти, отримані підприємством в порядку, визначеному Постановою №20, були спрямовані на погашення заборгованості перед ПАТ «Облтеплокомуненерго» у  травні 2016 року.

Враховуючи те, що при наданні житлово-комунальних послуг до бази оподаткування ПДВ включається вся сума коштів, отримана від населення в рахунок оплати вартості наданих їм послуг, та отримана від бюджету відповідного рівня субвенція (у зв'язку з наданням населенню пільг та субсидій при оплаті комунальних послуг), у підприємства, яке постачає житлово-комунальні послуги, відповідно до п.187.10 ст.187 ПКУ виникають податкові зобов'язання з ПДВ за основною ставкою на дату отримання коштів від населення та на дату отримання субвенції з бюджету (що перераховані платнику в зв'язку з наданням населенню пільг та субсидій при оплаті вартості комунальних послуг).

На дату перерахування Городнянським ВУЖКГ коштів, отриманих ним з бюджету як субвенція у зв'язку з наданням населенню пільг та субсидій при оплаті вартості комунальних послуг, в рахунок погашення заборгованості перед ПАТ «Облтеплокомуненерго», що виникла у попередніх звітних періодах у зв'язку з придбанням послуг з теплопостачання, у комунального підприємства виникає право на включення сум ПДВ до складу податкового кредиту по податкових накладних, складених ПАТ «Облтеплокомуненерго» при здійсненні операцій з постачання послуг з теплопостачання та зареєстрованих у ЄРПН.

Враховуючи, що податкова накладна ПАТ «Облтеплокомуненерго» не зареєстрована в ЕРПН та те, що Городнянське ВУЖКГ не має приладів обліку,   права на  включення цих сум податку на додану вартість до податкового кредиту у комунального підприємства не має. 

Разом з тим звертаємо увагу, що згідно змін, внесених Законом України від 20.12.2016 року №1797 «Про внесення змін до Податкового кодексу України щодо покращення інвестиційного клімату в Україні» до ПКУ,  слід керуватися ст.198 та ст.201 в новій редакції, яка діє з 01.01.2017 року.

Згідно зі статтею 52 ПКУ податкова консультація має індивідуальний характер і може використовуватися виключно платником податків, якому надано таку консультацію.

Окрім того, звертаємо Вашу увагу, що відповідно  до  п.39 підрозділу 10 розділу XX ПКУ  індивідуальна податкова консультація, надана контролюючим органом у письмовій або електронній формі до 31 березня 2017 року (включно), звільняє платника податків (податкового агента та/або його посадову особу) від відповідальності, включаючи фінансову (штрафні санкції та/або пеню), за діяння, що містять ознаки податкового правопорушення, вчинені до 31 грудня 2017 року (включно).

З 1 січня 2018 року індивідуальна податкова консультація, надана контролюючим органом у письмовій або електронній формі до 31 березня 2017 року (включно), не підлягає застосуванню.