Вебпортал працює в тестовому режимі. Зауваження та пропозиції надсилайте на web_admin@tax.gov.ua
diya Єдиний державний
вебпортал електронних послуг
Ключові слова

Проведення контрольно – перевірочних заходів відносно підприємств, власниками яких прийняте рішення про припинення їх діяльності у період дії воєнного стану

опубліковано 30 жовтня 2024 о 16:35

Відповідно до вимог пункту 75.1 статті 75 Податкового кодексу України, контролюючі органи мають право проводити камеральні, документальні (планові або позапланові; виїзні або невиїзні) та фактичні перевірки.

Зокрема, при отриманні інформації від органу державної реєстрації про початок процедури реорганізації юридичної особи (крім перетворення), припинення юридичної особи, закриття постійного представництва чи відокремленого підрозділу юридичної особи, в тому числі іноземної компанії, організації, порушення провадження у справі про визнання банкрутом платника податків, контролюючим органом вживаються заходи щодо проведення документальної позапланової перевірки підприємства (п.п. 78.1.7 п. 78.1 ст. 78 Податкового кодексу України).

Протягом 9 місяців 2024 року Головним управлінням ДПС у Чернігівській області проведено 29 документальних позапланових перевірок підприємств даної категорії, за результатами перевірок донараховано 1046 тис. грн, зменшено від’ємного значення з ПДВ на суму 1570 тис.грн, зменшено від’ємного значення об’єкта оподаткування податком на прибуток на суму 167 тис.гривень.

Після проведеної документальної перевірки платника податків, сплати узгоджених грошових зобов'язань та відсутності заперечень контролюючого органу щодо здійснення державної реєстрації припинення юридичної особи, відсутності заборгованості платника податків перед бюджетом контролюючим органом вживаються заходи щодо направлення до органу державної реєстрації інформації про відсутність заперечень проти проведення державної реєстрації припинення юридичної особи.

Для прискорення процедури зняття з податкового обліку підприємств, які знаходяться у стані реорганізації шляхом приєднання до підприємства – правонаступника, головам ліквідаційних комісій підприємств необхідно забезпечити подання до контролюючого органу плану реорганізації, складання та затвердження передавального акту між підприємством, що приєднується і його правонаступником, анулювання свідоцтва платника ПДВ,  звільненення/переведення на іншу посаду найманих працівників, подання ліквідаційної податкової звітності, закриття розрахункових рахунків в установах банків, зняття з обліку земельних ділянок згідно з Державним реєстром речових прав на нерухоме майно.

Не вжиття у повному обсязі заходів, передбачених процесом ліквідації, здійснення господарської діяльності після проведення документальної перевірки є причиною  затримки зняття його з податкового обліку, а проведена документальна перевірка є такою, що має проміжний характер.

Також слід зазначити, що не всі платники податків, які ліквідуються підлягають документальній перевірці, адже деякі з них не ведуть діяльності протягом останніх років, не мають ризиків щодо заниження податкових зобов’язань. По платниках податків, що ліквідуються та звітують про відсутність ведення господарської діяльності, не мають відкритих розрахункових рахунків у банківських установах (не відкривались, закриті поза межами термінів давності або по яким отримано виписку банку про відсутність руху коштів), не мають податкового боргу, найманих працівників, не є діючим платником ПДВ, податковим органом може бути прийняте рішення щодо зняття їх з податкового обліку без проведення документальної перевірки.