З початку року до Головного управління ДПС у Чернігівській області надійшло 316 письмових звернення громадян, з них: 309 заяв (97,8 відс.), 7 скарг (2,2 відс.).
Основні питання, які порушували громадяни у зверненнях - питання податкової політики (294 звернення). За тематикою питань найбільша кількість звернень стосувалася місцевих податків (91 звернення), інформування про ухилення від сплати податків (78 звернень), проведення контрольно - перевірочних заходів (35 звернень), реєстрації і обліку платників податків (30 звернень) та пільг щодо сплати податків і зборів ( 24 звернення). Відповіді на звернення надані у встановлені терміни.
У звітному році надійшло 7 скарг, з них: питання за розглядом 1 скарги вирішено позитивно, у 1 випадку відмовлено в задоволенні, у 4 випадках на скарги надано роз’яснення, 1 скарга перебуває на розгляді ( термін не настав).
Фактів ненадання відповідей на скарги не зафіксовано.
З початку року до Головного управління ДПС у Чернігівській області надійшло 2 повторних звернення громадян (0,6 відс.).
В першому випадку відповідь не отримана платником та повернута відділенням зв'язку по закінченню терміну зберігання. Відповідь направлено на іншу адресу, зазначену платником у повторному зверненні.
У другому випадку на підставі ст. 8 Закону України «Про звернення громадян» керівництвом прийнято рішення про припинення розгляду звернення (від одного й того самого громадянина з одного й того самого питання, якщо перше вирішено по суті), про що повідомлено заявника.
Фактів порушень посадовими особами положень Закону,
не вирішення порушених у зверненні громадянина обґрунтованих питань, які належать до компетенції податкового органу, що
призвело до повторного звернення, не виявлено.
Неодноразових та масових звернень громадян до Головного управління ДПС у Чернігівській області не надходило.
Протягом 2020 року надійшло 8 колективних звернень (2,5 відс.) від 42 громадян, які інформували про факти можливого ухилення від сплати податків. Відповіді запитувачі отримали у встановлені терміни.
Працівниками Головного управління ДПС у Чернігівській області вжиті відповідні заходи щодо забезпечення кваліфікованого, неупередженого, об'єктивного та своєчасного розгляду звернень громадян, оперативного вирішення порушених питань, задоволення законних вимог заявників, реального поновлення порушених конституційних прав та запобігання у подальшому допущення таких порушень.
За соціальним станом основна категорія заявників залишилась не визначеною – 320 осіб (91,4 відс.), 24 - пенсіонери (6,9 відс.), 1 –військовослужбовець (0,3 відс.), 4 – селяне (1,1 відс.), , 1 – безробітний(0,3 відс.).
За категоріями авторів звернень основна категорія заявників залишилась не визначеною –343 (98,0 відс.), учасники війни та бойових дій –2 (0,6%), особи з інвалідністю – 4 (1,1 відс.), багатодітна сім’я -1 (0,3 відс.).
Всі звернення розглянути та заявникам надані відповіді.
З метою забезпечення реалізації конституційного права громадян на звернення, відповідно до статті 22 Закону України від 02.10.96 р. № 393/96 «Про звернення громадян», Указу Президента України від 07.02.08 № 109/2008 «Про першочергові заходи щодо забезпечення реалізації та гарантування конституційного права на звернення до органів державної влади та органів місцевого самоврядування» наказом Головного управління ДПС у Чернігівській області 14.09.2020 № 1342, затверджено графіки особистого прийому громадян керівництвом Головного управління та керівництвом структурних підрозділів Головного управління.
В Головному управлінні ДПС у Чернігівській області за адресою: м. Чернігів, вул. Реміснича, 11, діє приймальня громадян (кімната 16), де згідно з затвердженим графіком проводяться особисті прийоми громадян посадовими особами.
Вказана інформація та графіки прийому громадян оприлюднені на субсайті Головного управління ДПС у Чернігівській області офіційного вебпорталу ДПС та на інформаційних стендах в Головному управлінні, а також на інформаційних стендах в Центрах обслуговування платників.
З початку року керівництвом Головного управління ДПС у Чернігівській області проведено 27 особистих прийомів за зверненнями громадян, з
них 27 - заяви (клопотання). За соціальним станом 19 громадян – посадові особи суб’єктів господарювання, 6 – підприємці, 2 – державні службовці.
Основні питання, що порушували громадяни на особистих прийомах - нарахування і сплата податків, зокрема питання зупинення реєстрації податкових накладних в Єдиному реєстрі податкових накладних ( 20 або 74,1 відс.).
Повторних, неодноразових звернень та скарг на особистому прийому не заявлялось.
Під час здійснення особистого прийому всім заявникам були надані відповіді та роз’яснення в межах компетенції.
За результатом розгляду звернень, що надійшли до Головного управління ДПС, а також заявлені під час здійснення особистого прийому громадян, всім заявникам були надані необхідні відповіді, роз’яснення, запитувані копії документів.
За звітний період підтверджено факт наявності окремих недоліків в роботі Головного управління ДПС у Чернігівській області, керівнику відповідального структурного підрозділу зменшено розмір премії (наказ від 28.12.2020 № 2008). За результатами розгляду скарги інтегровану картку платника податків приведено у відповідність, про що повідомлено скаржницю.
В інших письмових скаргах, що надійшли та розглянуті Головним управлінням ДПС у Чернігівській області, громадяни скаржаться на дії фізичної особи - підприємця, просять надати роз’яснення щодо податкових нарахувань, записати до інспектора для здійснення звірки тощо, тобто за змістом є заявою (клопотанням).
Всі вказані скарги були розглянуті своєчасно, а заявникам надані відповіді. Фактів ненадання відповідей на скарги не зафіксовано.
За звітний період проведено 78 публічних заходів. Для ЗМІ організовано 10 прес-конференцій, брифінгів, а також 59 інтерв’ю та коментарів, 11 інших публічних заходів.
Протягом звітного періоду до ЗМІ направлено 173 інформаційних матеріали (інформаційні повідомлення, анонси, швидкоплинні стрічки та ін.) з питань діяльності, підготовлених фахівцями органу ДПС.
Проведено 9 «круглих столів», 62 зборів, зустрічей з громадськістю, 1 конференцію, 0 форумів, 3 громадські слухання.
Проведено інститутами громадянського суспільства 110 заходів за участі представників ДПС.
Протягом січня-грудня 2020 року всього розміщено 1122 матеріали, із них 813 інформаційних, 309 консультаційно-роз’яснювальних. За звітний період проведено 24 інтернет - конференції (вебінари, семінари).
Фахівцями Головного управління ДПС у Чернігівській області підготовлено 461 матеріал з питань застосування податкового законодавства та єдиного внеску. У друкованих ЗМІ розміщено 16 матеріалів, на радіоканалах – 121, на телеканалах – 47, в Інтернет - ЗМІ – 771. Крім цього, 309 матеріалів розміщено на субсайті Головного управління ДПС у Чернігівській області.
Також, проведено 52 семінари та практикуми для платників податків, зборів, платежів, у тому числі Інтернет - конференцій (вебінарів) - 24. Забезпечено проведення 124 сеанси телефонного зв’язку «гаряча лінія».
Розповсюджено 24 види друкованої продукції загальним накладом 5898 примірників. Крім того, проведено 1 захід з майбутніми платниками податків, зборів, платежів.
Головним управлінням ДПС у Чернігівській області вживаються відповідні заходи щодо забезпечення кваліфікованого, неупередженого, об'єктивного та своєчасного розгляду звернень громадян, оперативного вирішення порушених питань, задоволення законних вимог заявників, реального поновлення порушених конституційних прав та запобігання у подальшому допущення порушень законодавства.