Носівська ДПІ ГУ ДПС у Чернігівській області нагадує, що електронний кабінет платника податків – сервіс, за допомогою якого можна надсилати до органів ДПС електронні документи, податкову звітність, отримати довідки про відсутність заборгованості, необхідну інформацію із загальнодоступних реєстрів та надсилати запитати чи заяви для отримання необхідних даних. Перевагами користування Е-кабінетом для користувачів є зручність, економія робочого часу платника, а також коштів на придбання паперових бланків.
Електронний кабінет складається з відкритої (загальнодоступної інформації) та приватної частини (особистого кабінету) Вхід до особистого кабінету здійснюється за допомогою електронного цифрового підпису.
Вхід до «Електронного кабінету» здійснюється за адресою: http://cabinet.tax.gov.ua за допомогою електронного ключа.
Перевірити термін дії кваліфікованого сертифіката відкритого ключа, отриманого в Кваліфікованого надавача електронних довірчих послуг ІДД ДПС, можна на офіційному інформаційному ресурсі КН ЕДП ІДД ДПС (https://acskidd.gov.ua).
Зробити це можна за посиланням Головна/«Пошук сертифікатів та СВС»/«Пошук сертифікатів». Для цього в полі «код ЄДРПОУ» необхідно зазначити відповідно код ЄДРПОУ (для юридичних осіб). Фізичним особам необхідно внести реєстраційний номер облікової картки платника податків або серію та номер паспорта у разі, якщо через релігійні переконання користувач в установленому порядку відмовився від реєстраційного номеру облікової картки платника податків та має відповідну відмітку у паспорті в полі «Реєстраційний номер облікової картки платника податків» або в полі «УНЗР ІD картки» – унікальний номер запису у реєстрі ІD картки.
При цьому пошук сертифікатів користувачем може здійснюватись за одним або декількома реквізитами.
Після проставлення відповідних реквізитів користувачу необхідно натиснути «Пошук». У вікні «Результати пошуку» зазначено відомості про початок та закінчення строку дії кваліфікованого сертифіката відкритого ключа.
Звертаємо увагу, що користувач може повторно (дистанційно) сформувати сертифікати за електронним запитом не пізніше дня, що передує дню закінчення строку чинності кваліфікованих сертифікатів відкритих ключів.
Після входу до «Електронного кабінету» необхідно:
- ввійти до його приватної частини обравши відповідного надавача електронних довірчих послуг;
- обрати особистий електронний ключ, вибравши відповідний файл з електронного носія, або у відповідному каталозі на персональному комп’ютері;
- вказати пароль захисту та натиснути «Зчитати». Після того, як ключ буде успішно завантажено, натиснути «Увійти».
Якщо при підписанні документу виникає помилка «Невірний пароль або ключ пошкоджено» необхідно перевірити:
- який ключ кваліфікованого електронного підпису чи печатки використовується першим (вірна послідовність підписів для податкової звітності: бухгалтер-директор-електронна печатка);
- правильність введення паролю, а саме: регістр вводу паролю, мову клавіатури тощо (створений пароль може містити особливі символи);
- чи набраний пароль відповідає ключу, якій використовується (наприклад, пароль до ключа бухгалтера використовується тільки з ключем бухгалтера);
- чи змінювалось ім’я файлу особистого ключа (у разі зміни ім’я файлу особистий ключ буде пошкоджено, тому необхідно звернутися до відокремленого пункту реєстрації користувачів Кваліфікованого надавача електронних довірчих послуг ІДД ДПС (далі – КН ЕДП ІДД ДПС), в якому отримували кваліфікований сертифікат, подати заяву на зміну статусу кваліфікованого сертифіката та новий комплект реєстраційних документів).
У разі, якщо жодна з рекомендацій не допомогла усунути проблему необхідно звернутися до представництва КН ЕДП ІДД ДПС, в якому були отримані кваліфіковані сертифікати, подати заяву на скасування кваліфікованого сертифіката, згенерувати новий особистий ключ та отримати відповідні йому кваліфіковані сертифікати.
Важливим є питання, як правильно діяти платнику податків у разі, якщо змінено відомості, зазначені у кваліфікованому сертифікаті (в тому числі найменування юридичної особи або прізвища, ім’я, по-батькові фізичної особи).
Скасування кваліфікованого сертифіката ключа є достроковим припиненням його чинності. Скасовані сертифікати ключів поновленню не підлягають.
Платник податків зобов’язаний невідкладно звернутися до КНЕДП ІДД ДПС за скасуванням кваліфікованого сертифіката у разі:
- компрометації особистого ключа користувача (факт або обґрунтована підозра того, що особистий ключ став відомий іншим особам, втрата можливості подальшого використання особистого ключа із будь-яких обставин, зокрема, втрата або пошкодження носія ключової інформації тощо);
- зміни відомостей, зазначених у кваліфікованому сертифікаті;
- виявлення помилок у реквізитах кваліфікованого сертифіката тощо.
При цьому платником подаються необхідні документи на отримання електронних довірчих послуг щодо формування нових кваліфікованих сертифікатів відкритих ключів.
Також повідомляємо, що у випадку закінчення терміну дії електронного ключа, в умовах воєнного стану, надавачі електронних довірчих послуг на основі раніше створеного ключа самостійно сформують новий КЕП. Тобто, платник має змогу й надалі користуватися та підписувати документи онлайн.