Днями у Носівській ДПІ відбувся черговий тренінг за участі начальника Носівської ДПІ Головного управління ДПС у Чернігівській області Олександра Адаменка та платників податків.
Під час заходу Олександр Адаменко ознайомив присутніх з окремими можливостями застосування електронних сервісів ДПС та надав практичну допомогу. Найпопулярніший сервіс ДПС для електронного спілкування, як зазначив в ході проведення заходу керівник ДПІ – Електронний кабінет платника податків. Зокрема, через Електронний кабінет можна формувати та передавати до ДПС всю податкову звітність, отримувати весь комплекс адміністративних послуг, переглядати картки особового рахунку по кожному податку, отримувати консультації. Крім того, громадяни - власники землі та нерухомого майна, можуть переглянути податкові повідомлення - рішення на сплату майнових податків, а також їх сплачувати.
Більш детально в ході проведення тренінгу було розглянуто питання щодо реєстрації суб’єктом господарювання - платником єдиного подаку запиту про отримання витягу з реєстру платників єдиного податку (далі – Запит) та отримання витягу з реєстру платників єдиного податку (далі – Витяг).
Олександр Адаменко нагадав, що згідно з чинним законодавством платник єдиного податку може подати Запит про отримання витягу з реєстру платників єдиного податку до контролюючого органу за місцем податкової адреси в один із таких способів:
- безпосередньо до контролюючого органу;
- поштою;
- засобами інформаційно-комунікаційної системи «Електронний кабінет», вхід до якої здійснюється за адресою:cabinet.tax.gov.ua 9 розділ «Листування ДПС».
Найбільш зручним для платників податків, як зазначив фахівець є третій спосіб.
Зокрема, для отримання даної адміністративної послуги необхідно:
- увійти до Електронного кабінету, вхід до якого здійснюється за адресою: https://cabinet.tax.gov.ua, а також через вебпортал ДПС. При цьому доступ до приватної частини Електронного кабінету надається після проходження користувачем електронної ідентифікації онлайн з використанням кваліфікованого електронного підпису, отриманого у будь-якого Кваліфікованого надавача електронних довірчих послуг, або через Інтегровану систему електронної ідентифікації – id.gov.ua (Mobile ID та Bank ID).
Олександр Адаменко роз’яснив, що у платника єдиного податку є можливість через приватну частину Електронного кабінету в меню «Заяви, запити для отримання інформації» створити, підписати та надіслати до відповідного органу ДПС Запит про отримання Витягу.
Зазначено, що форма запиту передбачає проставляння платником податків відмітки у полі «Спосіб отримання витягу», а саме, безпосередньо в контролюючому органі або в електронному вигляді.
У разі надсилання запиту за формою F1302101 з відміткою «в електронному вигляді» у полі «Спосіб отримання витягу», платник єдиного податку отримує в електронній формі витяг з реєстру платників єдиного податку за формою F1402101 у вкладці «Вхідні» меню «Вхідні/вихідні документи» приватної частини Електронного кабінету.
Також додатково в ході заходу повідомлено, що строк надання Витягу для зареєстрованих платників єдиного податку не повинен перевищувати одного робочого дня з дня надходження Запиту, а для суб’єктів господарювання, які подали заяву щодо переходу на спрощену систему оподаткування, – двох робочих днів з дня надходження Запиту. Витяг діє до внесення змін до реєстру. Звернуто увагу, що роздрукований електронний витяг в паперовому вигляді не вважається оригіналом.
Наприкінці заходу було наголошено про переваги та зручності в спілкуванні з податковими органами в електронному форматі, зокрема за допомогою сервісу ДПС «Електронний кабінет», мобільного застосунку «Моя податкова», електронної скриньки комунікаційної податкової платформи Головного управління ДПС у Чернігівській області за адресою ch.ikc@tax.gov.ua.
Тренінг пройшов жваво та плідно. Комунікація та зворотній зв’язок між представниками бізнесу та податковою буде продовжуватись і надалі.