Вебпортал працює в тестовому режимі. Зауваження та пропозиції надсилайте на web_admin@tax.gov.ua
diya Єдиний державний
вебпортал електронних послуг
Ключові слова

У Носівській ДПІ відбулась робоча зустріч з платниками податків з окремих питань ведення бізнесу та роз’яснення податкового законодавства

опубліковано 08 серпня 2024 о 16:39

Днями у Носівській ДПІ відбулася зустріч начальника Носівської ДПІ Головного управління ДПС у Чернігівській області Олександра Адаменка з платниками податків, що здійснюють діяльність на території Носівської міської ради.

В ході заходу посадовець акцентував увагу на окремих актуальних питаннях оподаткування та ведення бізнесу.

Зокрема:

- про дотримання суб’єктами господарювання вимог трудового законодавства та недопустимість використання найманих працівників без офіційного оформлення та виплати їм заробітної плати в конвертах. Керівником ДПІ було звернуто увагу окремих платників податків на збільшення ними рівня заробітної плати до законодавчо встановленого рівня.  Олександр Адаменко наголосив на необхідності дотримання роботодавцями та найманими працівниками законодавства про працю та зайнятість населення та роз’яснив, що працівник не може бути допущений до роботи без укладення трудового договору, оформленого наказом чи розпорядженням роботодавця та без подання до органу податкової служби Повідомлення про прийняття працівника на роботу.  Повідомлення подається до початку роботи працівника за укладеним трудовим договором, зокрема, засобами електронного зв’язку в режимі «Введення звітності» приватної частини Електронного кабінету (https://cabinet.tax.gov.ua) за формою J(F)3001003  «Повiдомлення про прийняття працiвника на роботу / укладення гiг-контракту».

- про порядок сплати податку на нерухоме майно відмінне від земельної ділянки, проведення платником податку звірки даних по податку на нерухоме майно, відмінне від земельної ділянки, порядком обчислення та термінами сплати суми податку. Зокрема нагадано, що платниками податку на нерухоме майно, відмінне від земельної ділянки, є фізичні та юридичні особи, в тому числі нерезиденти, які є власниками об’єктів житлової та нежитлової нерухомості.

Поінформовано, що за  об’єкти житлової нерухомості податок для фізичних осіб розраховується за площу, що перевищує для квартир –  60 кв. метрів, житлових будинків – 120 кв. метрів, різних типів житлової нерухомості, в тому числі їх часток – 180 кв. метрів.

Зауважено, що у разі виявлення розбіжностей між даними контролюючих органів та даними, підтвердженими платником податку на підставі оригіналів відповідних документів, зокрема документів на право власності, контролюючий орган за своєю податковою адресою платника податку проводить перерахунок суми податку і надсилає (вручає) йому нове податкове повідомлення – рішення. Попереднє податкове повідомлення – рішення вважається скасованим (відкликаним). 

Присутнім було нагадано,  що податок на нерухоме майно фізичним особам нараховує податкова служба та до 1 липня направляє платникам податків податкові повідомлення – рішення. Сплатити нараховані суми потрібно протягом 60 календарних днів з дня отримання такого податкового повідомлення – рішення. 

- про забезпечення платниками податків своєчасної сплати до бюджетів узгоджених податкових зобов’язань та недопущення виникнення податкової заборгованості. Олександр Адаменко зауважив, що платникам податків не потрібно чекати на паперовий варіант податкового повідомлення - рішення, адже з ним можна ознайомитись в «Електронному кабінеті платника» або у мобільному застосунку «Моя податкова».  Зокрема, за допомогою мобільного  застосунку «Моя податкова» громадяни можуть переглянути податкові повідомлення - рішення про сплату  майнових податків  та  здійснити їх оплату. Крім того звернуто увагу на дотримання вимог порядку заповнення платіжних інструкцій. 

- про окремі астекти реєстрації та застосування РРО/ПРРО, особливостями ведення обліку товарних запасів для фізичних осіб – підприємців, у тому числі платників єдиного податку. Звернуто увагу суб’єктів господарювання на необхідності забезпечення споживачам можливості здійснювати розрахунки в безготівковій формі із застосуванням електронних платіжних засобів та відображенням обов’язкових реквізитів в  розрахункових документах РРО, а також було нагадано про відновлення застосування штрафних (фінансових) санкцій за порушення встановленого порядку проведення розрахункових операцій. Поінформовано, що ДПС розроблено і успішно застосовується безкоштовне програмне забезпечення -  програмне РРО, яке встановлюється на будь який пристрій. Саме веб версія від податкової  безкоштовна та найбільш зручна, створена переважно для малого бізнесу, який працює у сфері торгівлі та надання послуг і є хорошим конкурентом для приватних розробників  ПРРО. 

- про  можливість використання бізнесом електронних сервісів ДПС, а саме: Електронного кабінету платника податків та мобільного застосунку «Моя податкова», за допомогою яких в режимі реального часу можна листуватися з податковою, дізнатися про наявність чи відсутність податкового боргу, подати податкову звітність та сплатити податки до бюджету. Як зазначив керівник ДПІ, основними перевагами використання електронних сервісів ДПС України є економія робочого часу платника податків, відсутність необхідності придбавати бланки звітних документів, уникнення черг, оновлення версій документів звітності, оперативність обробки отриманої інформації, підтвердження подання звітності, постійне оновлення програмного забезпечення, автоматичне формування архіву електронних копій звітів, квитанцій та інших документів, тощо;  

Наприкінці зустрічі Олександр Адаменко відповів на запитання платників податків та надав практичні поради щодо застосування норм податкового законодавства на конкретних прикладах. Комунікація та зворотній зв’язок між представниками бізнесу та податковою буде продовжуватися і надалі.