Найактуальнішою інформацією цього тижня було питання від громадян про те, хто є платниками податку на землю.
Так нарахування фізичним особам (громадянам) сум земельного податку і орендної плати за земельні ділянки державної та комунальної власності проводиться контролюючими органами (за місцем знаходження земельної ділянки) на підставі даних, зазначених в абзацах першому – шостому п. 286.1 ст. 286 ПКУ. Контролюючі органи надсилають фізичним особам податкові повідомлення-рішення про внесення земельного податку або орендної плати, разом із детальним розрахунком суми.
Суми земельного податку та орендної плати, зазначені в податкових повідомленнях-рішеннях, підлягають сплаті протягом 60 днів з дня їх вручення.
На зустрічах з платниками фахівці ЦОП роз’яснюють норми Податкового кодексу України, якими передбачено право фізичнихо сіб – платників податку на майно звернутись з письмовою заявою до контролюючого органу для проведеннязвіркиданих, які стали підставою для визначення ним розміруподатковихзобов'язань в податковомуповідомленні-рішенні.
Нарахування саме по цих податках здійснюють органи податкової служби та надсилають громадянам податкові повідомлення-рішення із зазначеною сумою податку та реквізитами для сплати. Нараховану суму податку необхідно сплатити протягом 60 днів з дня отримання повідомлення-рішення.
Якщо платник виявив розбіжності між даними, зазначеними в повідомленні – рішенні та даними, що підлягає оподаткуванню, він може звернутися до державної податкової інспекції за місцем реєстраціїі з оригіналами відповідних документів, зокрема документів, які підтверджують його право власності на земельну ділянку. Якщо розбіжності будуть підтверджені, то контролюючий орган проводить перерахунок суми податку і надсилає (вручає) йому нове повідомлення - рішення. Попереднє повідомлення – рішення вважається скасованим.
При цьому, повідомлення-рішення надсилаються за податковою адресою платника податків рекомендованим листом з повідомленням про вручення. Невідповідність податкової адреси в облікових даних платника призводить до неможливості вчасного отримання ППР та виникнення податкового боргу. Тому працівники інспекції акцентують увагу на необхідності своєчасного внесення змін до облікових даних у разі змін, зокрема, зміни адреси.
В ході спілкування надано відповіді в межах чинного законодавства на всі поставлені питання платників.
Також працівники інспекції наголошують на можливості використання електронних сервісів ДПС – Електронний кабінет та застосунок «Моя податкова», за допомогою яких можна в режимі реального часу провести звірку по платежах до бюджету, дізнатись про наявність чи відсутність податкового боргу, сплатити податки до бюджету тощо. За допомогою цих сервісів можна подати податкову звітність в електронно мувигляді, автоматично перевірити заповнену звітність на наявність арифметичних помилок, переглянути особисту інформацію-реєстраційні дані, дані податкового обліку та реєстрів, дані щодо розрахунків з бюджетом.