Вебпортал працює в тестовому режимі. Зауваження та пропозиції надсилайте на web_admin@tax.gov.ua
diya Єдиний державний
вебпортал електронних послуг
Ключові слова

Носівська ДПІ: Відбувся тренінг з питань застосування електронних сервісів ДПС

опубліковано 06 вересня 2024 о 14:06

В Носівській ДПІ постійно проводиться робота з надання роз’яснень щодо переваг використання електронних сервісів ДПС.

Так, днями відбувся черговий тренінг за участі начальника Носівської ДПІ Головного управління ДПС у Чернігівській області Олександра Адаменка та платників податків.

Під час заходу Олександр Адаменко ознайомив присутніх з окремими можливостями застосування електронних сервісів ДПС та надав практичну допомогу. Найпопулярніший сервіс ДПС для електронного спілкування, як зазначив в ході проведення заходу керівник ДПІ – Електронний кабінет платника податків. Зокрема, через Електронний кабінет можна формувати та передавати до ДПС всю податкову  звітність, отримувати весь комплекс адміністративних послуг, переглядати картки особового рахунку по кожному податку, отримувати консультації. Крім того, громадяни - власники землі та нерухомого майна, можуть переглянути податкові повідомлення - рішення на сплату майнових податків, а також їх сплачувати.

Олександр Адаменко нагадав присутнім, що робота у приватній частині Електронного кабінету здійснюється з використанням кваліфікованого електронного підпису, отриманого у будь-якого Кваліфікованого надавача електронних довірчих послуг.  Вхід до Електронного кабінету здійснюється за адресою  https://cabinet.tax.gov.ua/  (або через вебпортал ДПС). Більш детально в ході проведення тренінгу били розглянуті наступні питання:

- Електронне листування з органами ДПС. Фахівець зазначив, що для надсилання листів (запитів, звернень тощо) в електронному вигляді  до контролюючого органу платник може скористатися меню «Листування з ДПС» приватної частини Електронного кабінету. Інформація щодо отримання та реєстрації листа у контролюючому органі міститься в режимі «Вхідні документи» меню «Вхідні/вихідні документи», інформація щодо відправлених листів - у режимі «Вихідні документи» меню «Вхідні/вихідні документи».

Поінформовано, що меню «Введення звітності» приватної частини Електронного кабінету надає можливість платникам податків створити електронні документи звітності, перевірити, підписати та надіслати в електронному вигляді до контролюючих органів. Вкладка «Вхідні» меню «Вхідні/вихідні документи» надає доступ до квитанцій щодо приймання та обробки надісланого електронного документа контролюючим органом. Переглянути подану звітність, незалежно від способу її подання, включаючи звіти, подані на паперових носіях, можна скориставшись меню «Перегляд звітності» приватної частини Електронного кабінету. Також у ході тренінгу було продемонстровано покрокові дії щодо надсилання листа до ДПС через Електронний кабінет.

Олександр Адаменко звернув увагу, що під час воєнного стану для платників податків особливо актуальною є можливість електронного листування з ДПС через Електронний кабінет. Це суттєво підвищує ефективність документообігу з обох сторін та заощаджує час.

- Сплати податків через Електронний кабінет. Посадовець поінформував, що в ІКС «Електронний кабінет» створено електронний сервіс, використання якого надає платникам можливість доступу в режимі реального часу до даних інтегрованих карток зі сплати податків, зборів та інших платежів. При зверненні до пункту меню «Стан розрахунків з бюджетом» приватної частини Електронного кабінету, після ідентифікації відображається зведена інформація станом на момент звернення, що містить інформацію по кожному виду платежу, зокрема, бюджетний рахунок на поточну дату та надається можливість сплатити податки, збори, платежі за допомогою QR-коду. 

- Отримання Витягу  щодо стану розрахунків з бюджетом та сплати єдиного внеску.

Керівник ДПІ повідомив, що платникам податків в Електронному кабінеті доступне отримання Витягу з інформаційної системи органів ДПС щодо стану розрахунків платника з бюджетом та сплати єдиного внеску починаючи з 2013 року за кожний рік окремо та в розрізі податків, зборів, платежів, а також єдиного внеску на загальнообов’язкове державне соціальне страхування. 

Меню «Заяви, запити для отримання інформації» приватної частини Електронного кабінету надає можливість створити, підписати та надіслати “Запит про отримання витягу щодо стану розрахунків з бюджетами та цільовими фондами за даними органів ДПС» за формою «J/F1300203». 

Якщо платник податків у Запиті, який подається через електронний кабінет, зазначає позначку про необхідність підпису Витягу щодо стану розрахунків з бюджетом, то на такий документ накладається кваліфікований електронний підпис посадової особи територіального органу ДПС за основним місцем обліку такого платника. Через певний час користувач отримує Витяг щодо стану розрахунків з  бюджетом, який можна переглянути та завантажити у режимі “Вхідні” меню “Вхідні/вихідні документи” приватної частини Електронного кабінету. 

- Подання податкової декларації про майновий стан і доходи з метою отримання податковох знижки за 2023 рік через Електронний кабінет.  Повідомлено, що для зручності при поданні декларації в Електронному кабінеті платника створено електронний сервіс «Податкова декларація про майновий стан і доходи», який надає можливість часткового автоматичного предзаповнення декларації, а також дозволяє сформувати та подати декларацію до контролюючого органу з копіями первинних документів. 

Декларацію на отримання знижки за певними видами витрат слід подати за звітний 2023 рік до 31 грудня 2024 року включно.

         Підсумовуючи захід, Олександр Адаменко наголосив про переваги та зручності в спілкуванні з податковими органами в електронному форматі, зокрема за допомогою сервісу ДПС «Електронний кабінет», мобільного застосунку «Моя податкова», електронної скриньки комунікаційної податкової платформи Головного управління ДПС у Чернігівській області за адресою ch.ikc@tax.gov.ua.

Тренінг пройшов жваво та плідно. Комунікація та зворотній зв’язок між представниками бізнесу та податковою буде продовжуватись і надалі.