Вебпортал працює в тестовому режимі. Зауваження та пропозиції надсилайте на web_admin@tax.gov.ua
diya Єдиний державний
вебпортал електронних послуг
Ключові слова

Переваги офіційного працевлаштування. Як можна перевірити свій страховий стаж?

опубліковано 21 жовтня 2025 о 10:52

Новгород-Сіверська ДПІ Головного управління ДПС у Чернігівській області повідомляє:

Якщо роботодавець має найманих працівників, він на загальних підставах зобов’язаний щомісяця сплачувати за них єдиний соціальний внесок у розмірі 22 % від бази нарахування (заробітної плати, винагороди за виконання робіт або надання послуг).  Ці внески зараховуються працівнику до страхового стажу- це період (строк), протягом якого особа підлягає загальнообов’язковому державному пенсійному страхуванню та за який щомісяця сплачені страхові внески в сумі не меншій, ніж мінімальний страховий внесок.  

Страховий стаж і своєчасна сплата єдиного внеску на загальнообов’язкове державне соціальне страхування (далі – єдиний внесок) гарантують працівникам соціальний захист: оплату лікарняних, допомогу на випадок безробіття, нещасного випадку, професійного захворювання, а також право на  пенсію.  

Страховий стаж –Електронна трудова книжка – це цифровий аналог паперової трудової книжки. Її впровадження удосконалює облік трудової діяльності найманих працівників, зменшує паперовий документообіг і пов’язані з цим ризики втрати чи пошкодження документів. 

Також така сучасна система дає змогу працівникам будь-коли перевірити свій страховий стаж, а у майбутньому – автоматично вийти на пенсію без візиту до Пенсійного фонду України (далі – ПФУ). 

Перевірити оформлення трудових відносин, своєчасність і повноту сплати страхових внесків та свій страховий стаж можливо самостійно, не виходячи з дому. 

Для того, необхідно увійти до особистого кабінету на порталі електронних послуг ПФУ: 

- зайдіть на портал електронних послуг ПФУ або завантажте мобільний додаток «Пенсійний фонд» (Google Play та iOS); 

- авторизуйтеся в особистому кабінеті зручним способом: 

1) за кваліфікованим електронним підписом (КЕП) – можна отримати в ДПС; 

2) шляхом ідентифікації за GovID – за допомогою MobileID або BankID; 

-3) за логіном і паролем – можна отримати в ПФУ; 

- оберіть розділ «Дані з Реєстру застрахованих осіб», де зберігаються:  

- персональні дані; 

- інформація про заробітну плату;  

- електронна трудова книжка; 

- листки непрацездатності тощо; 

- за необхідності актуалізуйте дані; 

- надайте згоду на дистанційне інформування за номером телефону або на електронну пошту та отримуйте повідомлення про сплату роботодавцем єдиного внеску і набутий страховий стаж. 

 Наголошуємо , що офіційне оформлення трудових відносин гарантує працівнику реалізацію його трудових прав і  забезпечує здійснення діяльності у правовому полі.