З 1 вересня 2021 року до 1 вересня 2022 року в Україні запроваджено добровільне одноразове декларування доходів громадян, тобто з’явилась можливість легалізувати активи, одержані чи набуті за рахунок доходів, з яких у порушення вимог законодавства не було сплачено податки і збори.
З метою надання зацікавленим громадянам необхідної інформації у Бахмацькій ДПІ ГУ ДПС у Чернігівській області відбувся сеанс телефонного зв’язку «гаряча лінія» з питань одноразового декларування доходів громадян.
На питання відповідав старший державний інспектор Бахмацької ДПІ Сергій ЗАЄЦЬ.
Надаємо питання та відповіді на них.
Питання: Чи всі активи потрібно декларувати?
Відповідь: Ні, слід врахувати їх вартість або обсяги.
Зокрема, не потрібно декларувати:
- одну або декілька квартир, сукупна площа яких не більше 120 кв.м.;
- житлові будинки, сукупна площа яких в межах 240 кв.м. за умови наявності права власності на земельну ділянку відповідного цільового призначення;
- нежитлові будинки некомерційного призначення, площею не більше 60 кв.м.;
- земельні ділянки, площею в межах нори безоплатної передачі;
- один легковий автомобіль з середньою ринковою вартістю не більше 400 тис.грн., або з робочим об’ємом циліндру двигуна не менше як 3000 куб.см.;
- грошові кошти в межах 400 тис.грн..
Також добровільне декларування не стосується осіб, які за будь-який рік, починаючи з 1 січня 2010 року, подавали або мають подавати декларації з метою запобігання корупції.
Питання: Яка процедура одноразового (спеціального) добровільного декларування? Які дії слід вчинити декларанту?
Відповідь: Особа, яка вирішила задекларувати свої ризикові активи, повинна з 1 вересня 2021 року подати до Державної податкової служби одноразову (спеціальну) добровільну декларацію.
Декларація має подаватись тільки в електронній формі. У декларації потрібно вказати відомості про декларанта для його ідентифікації (прізвище, ім’я, по батькові, податковий номер), відомості про об’єкти декларування. Для грошових активів – вид, розмір та валюта активу, класифікація банківських металів тощо. Для рухомого та нерухомого майна – місцезнаходження або місце зберігання, вид, назва, рік виробництва/випуску тощо.
У добровільній декларації не треба вказувати інформацію про джерела одержання/набуття об’єктів декларування.
Питання: Яку суму треба сплатити декларанту, щоб легалізувати свої активи?
Відповідь: Із задекларованих активів громадянин має сплатити збір:
- 5% - вартості валютних цінностей на рахунку у банках в Україні, а також інших активів, що знаходяться (зареєстровані) в Україні, 6%;
- 9% - вартості валютних цінностей на рахунках в іноземних фінансових установах, а також з інших активів, що знаходяться за кордоном;
- 2,5% щодо номінальної вартості державних облігацій України, придбаних декларантом у період з 1 вересня 2021 року до 31 серпня 2022 року.
Як альтернативу платник податків може обрати ставку 6%, 11,5%, 3% відповідно із сплатою податкового зобов’язання трьома рівними частинами щорічно.
Крім того, разом із декларацією слід також подати копію документів, що підтверджують вартість об’єктів декларування.
Спілкуйся з Податковою службою дистанційно за допомогою сервісу «InfoTAX»