Вебпортал працює в тестовому режимі. Зауваження та пропозиції надсилайте на web_admin@tax.gov.ua
diya Єдиний державний
вебпортал електронних послуг
Ключові слова

Дотримання порядку проведення готівкових розрахунків та оформлення трудових відносин з працівниками – на постійному контролі податкового органу

опубліковано 25 грудня 2025 о 08:39

Головне управління ДПС у Чернігівській області постійно проводить активну роз’яснювальну роботу та вживає заходи з контролю за дотриманням суб’єктами господарювання вимог законодавства при проведенні готівкових/безготівкових розрахунків за придбані товари та надані послуги.

Відбір платників податків до проведення фактичних перевірок здійснюється з урахуванням рішення Ради національної безпеки і оборони України від 21.07.2025 «Про запровадження правових і організаційних заходів щодо мораторію на безпідставні перевірки та втручання державних органів у діяльність бізнесу й стимулювання економічного зростання в Україні», введеного в дію Указом Президента України від 21 липня 2025 року № 538/2025 та на підставі наявної інформації, що свідчить про порушення платником податків вимог законодавства (скарги споживачів, інформація органів державної влади та місцевого самоврядування, інше). 

Протягом січня-листопада поточного року працівниками відділу фактичних перевірок управління податкового аудиту проведено 1199 фактичних перевірок торгових об’єктів платників податків, встановлено порушень на загальну суму 89,7 млн гривень.

Крім фінансової відповідальності, за результатами проведених перевірок встановлено 207 порушень, за які передбачена адміністративна відповідальність та виявлено 56 випадків порушень трудового законодавства (матеріали про працівників, з якими не були оформлені трудові відносини згідно чинного законодавства передано до Управління Держпраці).

Перевірками встановлюється, що не бажаючи декларувати реальні суми доходів, окремі платники податків, свідомо нехтують встановленим порядком проведення готівкових розрахунків, не видають фіскальні чеки при продажу товарів та послуг, не забезпечують можливості покупцям проводити безготівкові розрахунки банківською карткою та допускають до роботи не оформлених працівників.

Головне управління ДПС у Чернігівській області наголошує, що дотримання порядку проведення готівкових розрахунків та оформлення трудових відносин з працівниками знаходиться на постійному контролі податкового органу та є пріоритетним при проведенні фактичних перевірок.

Додатково інформуємо, що з 18.11.2025 року ДПС запустила роботу цифрового сервісу TAX Control, через який забезпечена можливість поінформувати ДПС та її територіальні органи про порушення, виявлені споживачами під час проведення розрахунків за товари/послуги.

Наголошуємо, що податковий контроль ДПС здійснює з урахуванням рішення РНБО про запровадження правових і організаційних заходів щодо мораторію на безпідставні перевірки та втручання державних органів у діяльність бізнесу, та виключно на підставі ризик-орієнтованого підходу і за наявності високих ступенів ризику.