Вебпортал працює в тестовому режимі. Зауваження та пропозиції надсилайте на web_admin@tax.gov.ua
diya Єдиний державний
вебпортал електронних послуг
Ключові слова

Гаряча лінія» в Носівській ДПІ: «Як скористатись правом на податкову знижку та провести звірки щодо земельного податку та податку на нерухоме майно, відмінне від земельної ділянки»

опубліковано 27 червня 2024 о 18:38

Днями в Носівській ДПІ в рамках проведення інформаційно – роз’яснювальної роботи та доведення до громадян актуальної інформації  відбувся черговий сеанс телефонного зв’язку «гаряча лінія» з окремих питань оподаткування. На запитання громадян відповідав начальник Носівської ДПІ Олександр Адаменко. 

Зважаючи на те, що громадян цікавлять питання щодо нюансів подання податкової декларації про майновий стан і доходи для отримання податкової знижки, посадовцем були надані роз’яснення щодо підстав для нарахування податкової знижки та  відображення її у річній податковій декларації про майновий стан і доходи за 2023 рік, яку громадяни мають право подати до кінця 2024 року (до 31.12.2024 включно), а також надана інформація про термни повернення податку на доходи фізичних осіб внаслідок застосування права на податкову знижку.

В ході спілкування звернуто увагу, що до податкової знижки включаються фактично здійснені протягом звітного податкового року платником податку витрати, підтверджені відповідними платіжними та розрахунковими документами, зокрема квитанціями, фіскальними або товарними чеками, прибутковими касовими ордерами, що ідентифікують продавця товарів (робіт, послуг) і особу, яка звертається за податковою знижкою (їх покупця (отримувача), а також копіями договорів за їх наявності в яких обов'язково повинно бути відображено вартість таких товарів (робіт, послуг) і строк оплати за такі товари (роботи, послуги). Крім того, громадянину необхідно подати копію паспорта та РНОКПП, реквізити рахунку для повернення суми ПДФО, копія паспорта та коду дитини, копія свідоцтва про народження дитини.

Олександр Адаменко звернув увагу, що з 01 січня 2024 року діє нова форма податкової декларації про майновий стан і доходи, що передбачена наказом Міністерства фінансів України від 28 серпня 2023 року № 467 «Про затвердження змін до форми податкової декларації про майновий стан і доходи та Інструкції щодо заповнення податкової декларації про майновий стан і доходи», зареєстрованого в Мін’юсті 18 жовтня 2023 року за № 1817/0873. 

Громадянам роз’яснено, що з метою створення сприятливих умов для платників податків, зручності  та спрощення процедури подання звітності, на офіційному вебпорталі ДПС в Електронному кабінеті https://cabinet.tax.gov.ua  у розділі «ЕК для громадян» працює електронний сервіс «Декларація про майновий стан і доходи». За допомогою цього сервісу можна заповнити декларацію та надіслати її до контролюючого органу в електронному вигляді. При складанні декларації в Електронному кабінеті платника здійснюється часткове автоматичне заповнення декларації на підставі облікових даних платника, відомостей про отримані доходи, наявних у Державному реєстрі фізичних осіб, та відомостей про об’єкти нерухомого майна.  Фахівець зауважив, що скористатись зазначеним сервісом зможуть особи, які мають особистий ключ кваліфікованого електронного підпису.

Додатково було нагадано, що громадяни та особи, які здійснюють незалежну професійну діяльність, зобов’язані сплатити суму податкових зобов’язань, визначених у поданій податковій декларації про майновий стан і доходи за 2023 рік, до 01 серпня 2024 року.  

Також в ході проведення заходу проводилося консультування та надавалися відповіді на запитання  щодо проведення звірки з майнових податків та порядок сплати земельного податку та податку на нерухоме майно, відмінне від земельної ділянки. 

Було ззначено, що  у разі якщо громадянин після отримання податкового повідомлення-рішення на сплату податку на нерухомість чи земельного податку виявить розбіжності між даними, які зазначені в такому повідомленні – рішенні і документами на власність майна, такий громадянин може звернутися до податкової інспекції та провести звірку. Якщо за результатами звірки будуть виявлені неточності, то податковим органом буде сформоване нове податкове повідомлення – рішення.. 

Олександр Адаменко наголосив, що сплатити нараховані суми податку потрібно протягом 60 днів з дня отримання повідомлення - рішення. При цьому звертаємо увагу на дотриманні вимог порядку заповнення платіжних інструкцій. 

Для зручності платників податків, економії часу та спрощення процедури    ведення бізнесу Олександр Адаменко рекомендовував максимально використовувати електронні сервіси ДПС.

 

Зокрема, було рекомендовано користуватися сервісом «Електронний кабінет податків» та мобільним застосунком «Моя податкова», оскільки за допомогою даних сервісів легко і доступно можна отримати необхідну податкову інформацію, переглянути сформовані податковим органом податкові повідомлення – ріщення щодо сум нарахованих їм податкових зобов’язань, самостійно слідкувати за своєчасністю сплати відповідних платежів до бюджетів та не накопичувати податкові борги

 

На всі поставлені питання в ході «гарячої лінії» були надані кваліфіковані роз’яснення в межах чинного законодавства.